Gallvägsatresi

Alla inlägg under februari 2014

Av Karolin - 23 februari 2014 22:25

På Olles förskola har man gått igenom skillnad mellan pojke och flicka. Och medan Olle satt på pottan nu ikväll så berättade han för mig att jag är en flicka med nippa och han själv är en pojke med nopp. Så frågade jag vad är pappa då? Efter lite betänkande från Olles sida så är pappa en flicka också med nippa :-) hahaha

Ibland undrar man hur han tänker härliga unge :-)

Av Karolin - 23 februari 2014 22:09

Så skönt med helg och få ha min kära sambo hemma och inte bara över helgen i hela tre veckor :-) ibland är det bra att ha hans jobb. Lite ledigt pga många pass och sen för att vi får tillökning på torsdag.

I helgen var vi och hämtade mera ved så vi kan elda och fick god mat hos min sambos föräldrar.

När vi kom hem så sken solen så då fixade vi lite i trädgården och började planera för den gigantiska altanen som ska byggas till sommaren. Uj så fint det kommer bli.

Idag söndag har vi testat en ny lekplats men Olle var inte imponerad bara pappa som hade roligt som åkte linbana :-) jag stod mest och frös. Sen åkte vi hem och fixade med alla barnkläder. Eftersom vi kommer fåen flicka är det mycket kläder som ska säljas. Shit så mycket pengar man har lagt på alla de kläderna märkes kläder som har blivit använda typ en två gånger. Men men....

Olle är i den åldern där klättring står högst på schemat dagligen :-)

Av Karolin - 20 februari 2014 21:22

Ronja och Olle är bästa vänner kan man säga. Men även för en hund så kan det bli mycket och när han somnat så kan det bli så här i soffan för Ronja :-) helt slut och tar Chansen Att sträcka ut sig.

Av Karolin - 20 februari 2014 21:19

Idag hämtade jag Olle lite tidigare för vi skulle få besök av Micke. Olle tycker om när han kommer för oftast blir det lite fotboll och kurragömma och det tycker herr Olle att jag är dålig på hahaha. Han brukar mest placera mig på en stol och säga sitta här mamma,, Olle pinga (springa).

Av Karolin - 20 februari 2014 21:16

Varannan onsdag har vi sophämtning och detta är ju något väldigt spännande tycker Olle. Den här gången fick vi vänta lite så han tyckte det var bättre att sätta sig ner :-) men när den kom så var lyckan på topp :-)

Av Karolin - 20 februari 2014 21:11

Idag är det precis en vecka kvar tills vi har henne hos oss. Olle längtar efter sin syster och frågar varje dag när hon kommer. Min finaste lilla prins börjar bli så stor och stolt över allt han gör. Olle kommer bli en kanon duktig storebror, han är bäst vår älskling.

Av Karolin - 18 februari 2014 20:35

The big day.... nästa torsdag ligger jag på op bordet och äntligen får vi träffa vår dotter.

Av Karolin - 18 februari 2014 19:27

Igår var vi på dagvården för provtagning och Olle är så duktig nu det går så bra. Det är så skönt att alla prover går att ta kapillärt för det är han så van vid. Han sträcker fram ett finger som han tycker de ska sticka i. Men något som han inte gillar är att väga och mäta sig men efter lite mutning med glass så gick han även upp på vågen. Olle har alltid fått kämpa med vikten så för varje liten viktuppgång är vi glada. Nu väger han 12,8 och 90 lång.

Nästa gång är det provtagning i slutet av april och början på maj och för första gången så slipper vi åka till Huddinge för ultraljud för alla undersökningar kan göras på hemmaplan nu när han blivit större :-) så Huddinge blir en gång om året.

Ovido - Quiz & Flashcards