Gallvägsatresi

Alla inlägg under november 2012

Av Karolin - 30 november 2012 21:58

Idag blev en kort dag på dagis för Olle, för jag tog ledigt på eftermiddagen. När vi kom hem så bakade vi lussekatter och pepparkakor.

Av Karolin - 23 november 2012 22:54

Igår kväll började Olle få svårt att andas, andningen var tung. Vi tänkte inte så mycket på det för han var inte påverkad av det. Efter att ha sovit någon timme så vaknar han och knappt får någon luft. En hemsk hosta som säkert gjorde ont i halsen på honom. Vi ringde 1177 som tyckte det lät som krupp, så han fick ligga högt med huvudet och ut på ballkongen men tyvärr hade det ingen bra effekt för när vi vaknade en andra gång vid tre på natten så hade han så jobbigt att andas så det var bara att sätta oss i bilen och åka in till barnakuten. Där fick han andas adrenalin två gånger som hade bra effekt. Efter en timme där så fick vi åka hem och sova. Så klart var Olle klarvaken så han hade ju inga planer på att sova. Så Olle och jag fick sätta oss i soffan och titta på tv, och efter en stund så somnade han!

Sen vaknar vi upp vid halv nio och han kan knappt andas igen så det var bara på med kläderna igen och åka. Den här gången fick han kortison och bricanyl, och läkaren tyckte att hans hals var riktigt svullen.

Som tur är min lilla kille en stark kille!!!!! Det har nog gjort att han har klarat sig genom alla hans prövningar!

Av Karolin - 23 november 2012 22:54

Igår kväll började Olle få svårt att andas, andningen var tung. Vi tänkte inte så mycket på det för han var inte påverkad av det. Efter att ha sovit någon timme så vaknar han och knappt får någon luft. En hemsk hosta som säkert gjorde ont i halsen på honom. Vi ringde 1177 som tyckte det lät som krupp, så han fick ligga högt med huvudet och ut på ballkongen men tyvärr hade det ingen bra effekt för när vi vaknade en andra gång vid tre på natten så hade han så jobbigt att andas så det var bara att sätta oss i bilen och åka in till barnakuten. Där fick han andas adrenalin två gånger som hade bra effekt. Efter en timme där så fick vi åka hem och sova. Så klart var Olle klarvaken så han hade ju inga planer på att sova. Så Olle och jag fick sätta oss i soffan och titta på tv, och efter en stund så somnade han!

Sen vaknar vi upp vid halv nio och han kan knappt andas igen så det var bara på med kläderna igen och åka. Den här gången fick han kortison och bricanyl, och läkaren tyckte att hans hals var riktigt svullen.

Som tur är min lilla kille en stark kille!!!!! Det har nog gjort att han har klarat sig genom alla hans prövningar!

Av Karolin - 15 november 2012 21:26

Att få fyra nya tänder samtidigt kan Olle intyga på är jobbigt! Han biter på precis allt som han kommer åt, lite feber också! Ikväll var Olles pappa på föräldramöte :-) kändes lite små roligt att en av oss skulle gå på ett sådant möte när de är så små. I varje fall så sköter han sig exemplariskt min lilla prins!

Av Karolin - 14 november 2012 09:34

Både Olle och jag är förkylda, vi hostar ikapp och ingen av oss tycker om hostmedicinen. Olle spottar ut den direkt och blänger på mig och undrar varför han får så där äckliga saker. Idag är han på dagis och jag är på en skola för att se vad en skolsköterska gör! Kan säga direkt att detta yrke är inget för mig hahahaha

Av Karolin - 14 november 2012 09:27

I helgen som var, så åkte vi till Ullared med två vänner. Olle fick vara hos sin farmor och farfar. Tur att man bara åker till ullared någon gång ibland för det är dyrt att åka dit :-) men så roligt! Visst en del är skit men mycket är också bra. Sjukt mycket folk att trängas med. På fredags kvällen fick vi vara med om något stort våra vänner förlovade sig :-)

Av Karolin - 7 november 2012 22:02

Idag fick vi åka och hämta hem vår lilla prins för han har fått ögoninflammation. Ögonen är så svullna och det rinner en massa. På morgonen innan dagis så åkte vi till sjukhuset för det var dags för nya prover idag på Olle. Visst blev han ledsen men det gick så bra ändå. Senare under dagen ringde de och berättade att proverna var helt normala och man blir så lycklig varje gång. Han är helt normal min lilla kille!!!!! 

 

I morgon blir vi hemma och mysdag, eftersom han inte får gå till dagis. Olles pappa är hemma på förmiddagen och jag är hemma på eftermiddagen. Jag ska träffa min handledare och bli sågad på nytt hahahahaha 

Ovido - Quiz & Flashcards