Gallvägsatresi

Alla inlägg under oktober 2012

Av Karolin - 16 oktober 2012 20:05

Idag tog jag en paus från mitt examensarbete och hela familjen åkte upp till Hörryda för att hälsa på farmor och farfar, farmor var inte hemma först bara farfar. Vi hade med oss pizza som vi åt till lunch och sen gick vi en lång promenad och då menar jag lång. Olle somnade gott i vagnen under promenaden men det är underbart att andas lite lantdoft någon gång ibland. Efter promenaden så åkte christopher och hämtade Olles kusiner så det blev mycket bus på eftermiddagen. Så nu är vi hemma igen och alla är trööötttaaaa :-) Olle sover gott i sin säng. I morgon blir Olle hemma igen så det blir en mysdag, kanske lite besök på stan och sen lekplasten. Vi hoppas på bra väder!!!   

Av Karolin - 12 oktober 2012 21:19

 


Det här med vinterkläder tycker Olle är onödigt men det var ett måste nu i veckan för när vi åkte till dagis så var det bara 3 grader ute. Så det blev premiär med vinteroverallen, inte det lättaste att gå i men sött var det :-) Min Prins!!!!!

Av Karolin - 12 oktober 2012 21:04

Idag var Olle hemma med mig och sin pappa. Jag tog ledigt från allt skrivande och sökande efter den roliga artiklarna och Christopher åkte och jagade älg. Jag och Olle tog en lugn förmiddag med en del plock och utrensning av Olles gaderob. Vad han växer den här killen, på ett år så har jag fyllt sex stycken stora kassar med bara kläder till Olle, en del hann han inte ens använda så det väl nästa ha. Ska erkänna att jag är lite sugen på en liten buse till, tiden får väl utvisa om det ska bli en till. Jag har efter allt som har varit med Olle börjat tro mer och mer på ödet så jag låter även syskonfrågan vila till ödet. 


Kring lunchtid så åkte vi upp till Hörryda för att umgås lite med farmor och farfar, och en snabbvisit träff utav Olles kusin och faster. Nu ikväll så har vi ätit pizza och jag fick en cola :-) kvällen är räddad, lite tittande på xfactor men jag gillar inte det riktigt. Så nu ska jag krypa ner i sängen för att titta än en gång på Svensson svensson :-)  Får se hur länge man får sova i natt, alltid lika spännande hehehe! I morgon ska vi gå på husvinsning och sen efter lunch träffa Agge och hennes söta Alice. Har ju inte träffat henne på länge nu så det ska bli spännande. Vi har tappat kontakten men det ska bli roligt att ses igen, innan sågs vi oftare men men.... lifes go on eller vad det heter.   

Av Karolin - 11 oktober 2012 20:54

Idag ringde dietisten upp mig och på tisdag så ska vi gå på mjölkskola eftersom det finns misstankar om att Olle är mjölkallergiker. Han tycker bättre om havremjölken än den riktiga mjölken, kanske för att han tror att det är välling hahahaha. Vi har fått börja gömma undan alla nappfalskor på dagen för han blir alldels till sig och tror att han ska få välling. Välling för han är som coca cola för mig :-) 

 

Nu har det äntligen börjat gå bra på dagis också. Olle går på det nyöppnade dagiset. I början var det jobbigt tyckte han, eller jag som tyckte det mest. Under ett års tid så har jag lämnat bort Olle högst två gånger, så därför har han blivit väldigt mammig. Jag har fått höra en del glopord angående detta men jag har inte vågat lämna bort honom eftersom han varit sjuk. I början visste vi ju inte heller om vi skulle få behålla honom och då kändes det hela tiden som att jag var tvungen att vara med honom i fall något skulle hända, att jag inte skulle få se honom mer eller vara där när om han fick feber. Så egentligen är det nog jag som tyckt det varit jobbigast. Nu har jag u blivit tvungen att släppa lite på tyglarna och det har gått bra, fast en del gånger när jag har lämnat på dagis så har även mina tårar runnit. Han är ju mitt allt och jag hade kunnat ge han mitt liv utan att tveka.   

Av Karolin - 11 oktober 2012 11:55

Proverna som togs för ett par veckor sedan visade sig vara helt normala :-) så glada vi blev. Vad det höga alp värdet berodde på vet ingen, men ingen av hans läkare är oroliga. Alla misstankar om det ena och det andra är borta, allt är normalt. Så nu blir det provtagning var sjätte vecka, helt underbart :-) Men däremot så misstänker man att han är allergisk mot mjölk så nu får han en kost som är mjölkreducerad.   

Ovido - Quiz & Flashcards