Gallvägsatresi

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2012

BB

Av Karolin - 11 augusti 2012 22:10

Jag vaknade upp på intensiven efter ett akut snitt, när läkarna tog beslutet att det skulle bli ett kejsarsnitt så gick det snabbt. Minns den stressen efter de tog beskedet, av med alla smycken och snabbt drog de mig över till en annan brits, och sen små springades ner till operation där massor av människor mötte oss, operationssköterskorna stod klara, barnsjuksköterskor, barnläkare, narkosläkare ett par stycken för att jag svullnar lätt i halsen. Det sista de säger till mig när du är vaknar upp är du mamma. Minns att det kom ett par tårar. Olle satt fast på något vis så det gjorde att allt gick så långsamt, han hade inte vändt på sig som han skulle. Han hade fötts med huvudet åt fel håll...... När jag vaknar upp på intensiven så tänker jag, måste hålla mig vaken, måste hålla mig vaken trots att jag var så trött. Efter en timme på iva så fick jag åka upp till neonatalavdelningen och där träffades vi för första gången. Det var början på vår resa ihop som ingen visste då att den var tidspressad!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolin - 4 juli 2015 22:27


Vad jag älskar er mina sötnosar

Av Karolin - 1 juli 2015 11:09


 

Av Karolin - 1 juli 2015 10:48


Vet knappt var jag ska börja. Det var ett tag sedan jag skrev om vår älskade Olle. I april gjordes ett extra ultraljud på hemmaplan och där upptäckte man att Olle hade fått nya cystor bland annat. En cysta som då var 3,5 cm stor i anknytning till den...

Av Karolin - 24 februari 2015 19:58

Olle blev sjuk igen och det resulterade i att vi har varit på provtagning tre dagar i rad. De misstänkte cholangit men som tur var så var det ingen, utan en retning på hans lever. En retning är ju inte heller bra men.... ja tråkigt som FAN är det i a...

Av Karolin - 12 februari 2015 22:37

Idag har vi varit och tagit blodprover och träffat Olles läkare. Nu har vi börjat att ta alla prover i armen istället för i fingertoppen och det går faktiskt bra. Vi pratar om det i flera dagar innan det är dags att ta nya prover och då verkar det so...

Ovido - Quiz & Flashcards