Gallvägsatresi

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

Det är väl bara att behandla

Av Karolin - 14 september 2012 13:16

Ibland undrar jag om folk som alltid ska utge sig för att vara så smarta egentligen är ganska "dumma". När vi hade legat inne andra gången på barn avdelingen för den andra kolangiten så säger en "vän" till mig som var på besök att det är väl bara att behandla honom för det, hon sa det på ett sätt som gjorde att jag fattade att hon fattar absolut inget alls. Jag tänkte att du vet inte vad vi har gått igenom, han höll på att dö och du säger en sån sak. Det är nog en av de sakerna som har sårat mig mest, och hon skulle vara min vän. Men det är väl då man vet vilka som är ens riktiga vänner. Varje gång Olle har varit sjuk så är vi inneliggande i minst en vecka och hålla på at sticka honom i huvudet och armarna som vi de har fått gjort det är inte roligt. 

 

Under den här tiden när det var som jobbigast så fick man se vilka som var ens riktiga vänner, många av de som man trodde var en vän de vågade inte höra av sig. Nu bryr jag mig inte längre men då när det var som jobbigast då hade jag behövt en extra vän.   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Karolin - 4 juli 2015 22:27


Vad jag älskar er mina sötnosar

Av Karolin - 1 juli 2015 11:09


 

Av Karolin - 1 juli 2015 10:48


Vet knappt var jag ska börja. Det var ett tag sedan jag skrev om vår älskade Olle. I april gjordes ett extra ultraljud på hemmaplan och där upptäckte man att Olle hade fått nya cystor bland annat. En cysta som då var 3,5 cm stor i anknytning till den...

Av Karolin - 24 februari 2015 19:58

Olle blev sjuk igen och det resulterade i att vi har varit på provtagning tre dagar i rad. De misstänkte cholangit men som tur var så var det ingen, utan en retning på hans lever. En retning är ju inte heller bra men.... ja tråkigt som FAN är det i a...

Av Karolin - 12 februari 2015 22:37

Idag har vi varit och tagit blodprover och träffat Olles läkare. Nu har vi börjat att ta alla prover i armen istället för i fingertoppen och det går faktiskt bra. Vi pratar om det i flera dagar innan det är dags att ta nya prover och då verkar det so...

Ovido - Quiz & Flashcards